Barátkozzon a császár gondolatával!

2016. szeptember (33. hét)

Hetek óta azon a mondaton rágtam magam, amit az utolsó nagy ultrahangon mondott az orvos: „Barátkozzon a császár gondolatával, mert lehet, hogy nem fog befordulni. Ilyenkor már fejvégű fekvésben szoktak lenni a babák.”

Először nagyon elkeseredtem, hiszen folyton medencevégű vagy haránt fekvésben mutatta magát a kisfiunk. Sok babás oldalon, fórumokon, FB csoportokban olvastam a témában. Számtalan példát találtam, hogy bőven az utolsó hetekre vagy akár napokra hagyta a picúr a fordulást. Szóval sikerült csillapítani a félelmemet, és egy héttel ezelőtt az orvosom megörvendeztetett a hírrel, hogy Zozi fejvégű lett.

Viszont mire fellélegeztem volna, hozzá biggyesztett egy mondatot: az átlagos tartomány alsó részén van a magzatvíz mennyisége, ezt nagyon szemmel kell tartani. Egy hét múlva a kórházban jelentkeztem kontrollra. Persze egy hét rengeteg idő, ismét nekiálltam netes forrásokat bújni. Nem nagyon tudják az alacsony magzatvíz szint okát, és okozhat komoly problémákat a babának. Az se kizárt, hogy emiatt császármetszésre kerül sor.

Ezekkel az információkkal a fejemben vártam az első kórházi vizsgálatomat ma reggel. Eddig abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy a férjem munkahelyi egészségbiztosítási csomagján keresztül engem is befizettünk, így magán úton, a szolgáltató szervezésében tudtam megejteni az összes vizsgálatot. Nem voltam külön háziorvosnál vagy laborban sem, mindent helyben oldottak meg. A kórházi váró zsúfoltabb volt, a bejutási rendszer pedig kívülről nagyon kaotikusnak tűnt.

Több mint egy óra várakozás után bejutottam az ultrahangra, ahol azt mondták, hogy kevés a magzatvíz, néznek áramlást is. Az áramlást rendben találták, adtak egy papírt és elköszöntek. Semmit nem értettem a leleten szereplő értékekből, nem volt megjelölve referencia tartomány, de még az interneten sem találtam semmit. A kórházból egyenesen dolgozni készültem, de a metró felé caplatva a diagnózison akadt meg a szemem: „Veszélyeztetett terhesség.” A metró bejáratánál megálltam, és ráírtam a férjemre, hogy otthon van-e még. Épp indult, gondoltam inkább szóban részletezem a helyzetet. Sikerült „idegállapotba kerülnie”, miután a „Baj van?” kérdésére csak annyit válaszoltam, hogy a metrónál megvárom.

Pár perc alatt odaért, de az épp elég volt, hogy teljesen belelovalljam magam a kétségbeesésbe. A férjem nem szerette volna, ha ilyen állapotban dolgozom, inkább együtt hazamentünk. Nehéz leírni, hogy mik kavarogtak a fejemben. Féltettem a babánkat, magamra hagyva éreztem magam az értelmezhetetlen lelettel. A bizonytalanság és információhiány teljesen felőrölt. Próbáltam hívni az orvosomat a bejelentkezős telefonon. Az asszisztense azt javasolta, hogy e-mailben keressem, egy napon belül válaszol, mivel épp magánrendelést tart és be van táblázva. Egy nap rengeteg időnek tűnt, sírásba fulladt a telefonbeszélgetés, így átadtam Ricsinek. Végül mondta az asszisztens, hogy menjünk oda, és bejuthatunk valahogy soron kívül. A főnökömet csak SMS-ben értesítettem, nem akartam neki is elsírni magam. Persze az SMS-t még kihasználtam egy teendő részletezésére, hiszen mikor, ha nem ma lett volna valami halaszthatatlan dolgom, amit délelőtt meg kellett oldani.

Szerencsére nem kellett sokat várnunk, hamar bejutottunk az orvoshoz. Ő is megnézett ultrahanggal, és megnyugtatott. Valóban kevesebb a magzatvíz, de amíg az áramlás rendben, nincs ok az aggodalomra. Napi 3-4 liter víz fogyasztását írta elő, és heti kontrollt a kórházban. Keddi napokon kell mennem, amikor meg tudom keresni az eredménnyel. A doki magabiztossága és a diagnózis magyarázata helyre tette a háborgó lelkemet.

Ugyanis a „Veszélyeztetett terhesség” teljesen bevett diagnózis a kórházi leleteken, mert nincs olyan kód, hogy „Egészséges terhesség”. Az eddigi (nem kórházi) leleteimen mindig „Terhesgondozás” szerepelt. Nem mondom, hogy egyet értek a magyarázattal, de legalább a következő alkalommal nem fogok pánikolni ha meglátom az aktuális diagnózist. Egyébként kíváncsiságból rákerestem a BNO kódokra (betegségek nemzetközi osztályozására szolgálnak az egészségügyben), létező kód a „Terhesgondozás” is, de lehet, hogy kontroll vizsgálatnál ez nem helytálló.

Ezek után még jól is esett bemenni dolgozni és egy kicsit elterelni a figyelmemet. Remélem, a heti kontrollok kapcsán nem sok mesélni valóm akad majd. És azt is, hogy végül nem kell megbarátkoznom a császármetszés gondolatával.

Gruber-Pataki Viktória

Ha tetszett, amit olvastál, kövesd a blog Facebook oldalát is, hogy azonnal értesülj a legfrissebb bejegyzésekről!

pregnant-518793_1920.jpg

Kép forrása: Pixabay

A bejegyzés trackback címe:

https://hetrolhetre.blog.hu/api/trackback/id/tr9915008376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Címkék

ajándék (1) alapítvány (1) alkalmazás (1) álmatlanság (8) álom (2) altatás (3) alvás (9) alvóhely (2) anyamatrica (10) anyaság (1) app (1) applikáció (1) aranyóra (2) baba-mama (1) babamozi (2) babaprojekt (5) babaszoba (1) babavárás (40) barátok (2) betegség (2) bizalom (1) boldogság (8) család (10) diagnózis (1) egészség (3) egyedül (1) együtt (3) életveszély (1) első baba (2) elválasztás (1) emlék (1) empátia (1) énidő (1) eredmény (1) érintés (2) érzékeny mell (3) érzések (3) fájdalom (2) fáradtság (7) farfekvés (1) félelem (13) fikció (1) fogadalom (2) folyamat (2) fotózás (1) gyerekorvos (1) gyerekszáj (3) gyerekszoba (1) gyógyszer (1) gyomorégés (2) haránt (1) hétről hétre (1) hintafotel (1) hiszti (1) Hiszti (1) hit (1) idill (1) ikertestvér (6) ingerültség (6) internet (1) intimitás (1) intim szféra (1) járvány (1) jelek (1) jótékonyság (1) kanapé (1) karácsony (1) kényeztetés (1) kérdések (2) keresés (3) kezdetek (3) kiságy (1) kisgyermekkel (19) költözés (4) konfliktus (1) kórház (3) koronavírus (2) különbség (3) lelet (1) magzatvíz (1) maradjotthon (1) második baba (2) méléység (1) mese (1) munkahely (4) nagyszülők (1) nemvagyegyedül (3) név (4) novella (2) nyaralás (3) örömhír (5) pakolás (1) pánik (1) párhuzam (10) pelenka (1) pelenkázó (1) pénz (2) pihenés (3) pillanat (2) pocak (1) pocakfotó (1) pocakfotózás (1) pocakméret (2) rituálé (1) romantika (1) séta (2) siker (1) simogatás (2) sötét (1) sötétség (1) sport (4) súly (1) szabadság (1) szeretet (6) szokás (1) szombat (2) szoptatás (10) szülőszoba (2) tanács (2) tanulás (1) teendők (1) terhesség (1) terhességi teszt (1) terhesség jelei (2) természet (2) tervezés (8) teszt (1) titok (2) (1) tragédia (1) türelem (6) ultrahang (5) ünnep (2) utazás (3) üzenet (1) változás (4) várandósság (1) víz (1) vizsgálat (7) wellness (1) Zente (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása